Patientvejledninger

Her kan du hente informationer om de mest almindelige behandlinger på klinikken. Patientvejledningerne beskriver, hvad der sker før, under og efter behandlingen eller indgrebet og besvarer de almindeligste spørgsmål om fx eftervirkninger og gener.

Udredning og behandling af ufrivillig barnløshed (infertilitet): Når graviditet ikke er opnået efter 12 måneders regelmæssigt samliv taler man om infertilitet. Udredning for årsager til infertilitet omfatter normalt både kvinden og manden. Når udredningen er afsluttet, kan man planlægge behandling, der bl.a. kan omfatte insemination eller reagensglas-befrugtning. Hent vejledningen her.

Hormonbehandling omkring overgangsalderen: Menopausen (at menstruationerne ophører) indtræder ofte mellem 45 års alderen og 55 års alderen. Samtidig kan der være andre symptomer, f.eks. hedeture, søvnproblemer, ledsmerter, tørhedsfølelse i skeden og påvirket lyst til sex. Hent vejledningen her.

KBC og kegleoperation: undersøgelse af og behandling for celleforandringer. Celleforandringerne kan være forstadier til kræft, men de er ikke kræft i sig selv. I mange tilfælde forsvinder celleforandringerne af sig selv. Ved svære celleforandringer foretager vi et keglesnit. Hent vejledningen som pdf.

Medicinsk abort. Du kan henvende dig direkte på klinikken, hvis du overvejer eller har besluttet dig for at få foretaget en abort. Du behøver ikke en henvisning fra din egen læge. Hent vejledningen som pdf

PCOS: Udredning, behandling og rådgivning. PCOS er en hormonel forstyrrelse, som ses hos 10-15% af alle kvinder. Tilstanden kan føre til bl.a. overvægt, barnløshed og flere livsstilssygdomme. Symptomerne kan behandles og vægttab og motion kan ofte mindske generne. Hent vejledningen som pdf.

Oplægning og fjernelse af spiral. Læs her om proceduren i forbindelse med opsætning og fjernelse af spiral og læs mere om de to typer af spiraler: Kobberspiral og hormonspiral. Hent vejledningen som pdf.